Om de klas met Platform DOEN IN

Om de klas met Platform DOEN IN bestaat uit een Leerling-volg-systeem in verschillende modules voor op school, maar ook voor de stageperiode.

Het leerling-volg-systeem

DOEN IN werkt met een heel mooi portfoliosysteem. Dit heet het leerling-volg-systeem (LVS). Dit is een digitale omgeving waarin leerlingen, docenten en ouders makkelijk resultaten kunnen bijhouden. Leerlingen hebben zelf verantwoordelijkheid voor hun portfolio. In het portfolio verzamelt de leerling wat hij al kan, wat hij nog moet leren en hoe hij het gedaan heeft. Dit overzicht geeft structuur. De eigen verantwoordelijkheid geeft de leerling een gevoel van trots.

Voor de docenten heeft het LVS het grote voordeel dat ze minder administratie hoeven te doen. Ze kunnen namelijk op een heel makkelijke manier de ontwikkeling van de leerlingen volgen. De vormgeving is erg overzichtelijk, waardoor ook vervangers het LVS snel zullen begrijpen.

LVS module 1

LVS module 1 kan bestaan uit de volgende onderdelen:

  • leerlinggegevens
  • rapporten                 
  • individueel ontwikkelingsplan (IOP)/ontwikkelingsperspectief (OPP)
  • groepsplannen
  • weekplanner
  • stage
  • lesplanner
  • rapportage
  • enzovoort

De vormgeving van module 1 is helemaal aan te passen aan de wensen van de school. Dit pakket kan los gebruikt worden, maar het vormt ook de perfecte basis voor LVS 2 en/of LVS 3. Voor een optimaal resultaat is het uiteraard gunstig om het hele pakket te gebruiken.Neem voor meer informatie gerust contact met ons op, zodat je kunt ontdekken hoe flexibel en gebruiksvriendelijk het leerlingvolgsysteem van DOEN IN is.

SIMPEL EN SNEL KAN IK DE BASISGEGEVENS VAN MIJN LEERLINGEN INZIEN!

LVS module 2

Jij wilt toch ook zo min mogelijk tijd besteden aan administratie? Dan is LVS module 2 een perfecte aanvulling op module 1. Het is een extra uitbreiding die voor zowel docent als leerling erg nuttig is.

De mogelijkheden met LVS module 2:

  • Alles kan geautomatiseerd worden: van leerlijn tot certificeren.
  • Het is mogelijk om bestaande leerlijnen of eigen leerlijnen aan te passen, zodat ze certificeerbaar worden. 
  • Je kunt gepersonaliseerde certificaten, waar de behaalde vaardigheden op staan, automatisch printen.
  • Je hebt altijd een actueel overzicht van de resultaten per leerling, per klas en per leerlijn.
  • Er zijn mogelijkheden voor maatwerk portfoliomappen per klas, per leerling en per vak.

ÉÉN SIMPEL SYSTEEM OM DE ONTWIKKELING TASTBAAR IN KAART TE BRENGEN VOOR IEDEREEN!

LVS module 3A

Binnen een school worden vaak verschillende lesmaterialen gebruikt. Hoe zorg je ervoor dat je overzicht houdt in al dit lesmateriaal? Soms weten docenten van elkaar niet welke methodes ze gebruiken. Maar het is juist zo belangrijk om overzicht te hebben. Een vaste lay-out helpt hierbij.

LVS module 3A is er om overzicht te creëren. Je kunt je lesmateriaal aanpassen aan de stijl van DOEN IN. Ook kun je hiermee het lesmateriaal koppelen aan leerlijnen en aan de individuele ontwikkeling van de leerling.

Je kunt het lesmateriaal dat je al gebruikt en dat goed bevalt, dus blijven gebruiken, met de volgende voordelen:

  • Je krijgt de vaste lay-out van DOEN IN waarmee je je materiaal kunt aanpassen. Daardoor krijg je uniformiteit binnen de school. Dit is ook voor de leerlingen erg prettig.
  • Het is mogelijk om opdrachten uit bestaande lesmethodes te koppelen aan vaardigheden in de leerlijn.
  • Je kunt je eigen lesstof toevoegen.

IK WEET PRECIES MET WELK LESMATERIAAL IK DE LEERLING ECHT BLIJ MAAK!

LVS module 3B

Deze module is wat DOEN IN zo bijzonder maakt. Je beschikt op een snelle en simpele manier over het juiste lesmateriaal zonder dat je hoeft te wachten op levering. Hoe dat werkt? Platform DOEN IN heeft een grote database waar scholen hun zelfgemaakte materialen delen. Met deze module krijg jij ook toegang tot deze database. Zo kun jij deze materialen gebruiken, of juist je eigen materiaal toevoegen voor anderen.

Leerlingen verdienen het toch om met passend lesmateriaal te werken? Het materiaal dat docenten zelf maken, sluit vaak perfect aan bij de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen en verdient het dus om gedeeld te worden. Dat is dan ook het uitgangspunt van LVS module 3B.

De voordelen van LVS module 3B:

  • Je hebt passende lesstof voor elke leerlijn.
  • De materialen die je zelf ontworpen hebt, krijgen een podium.
  • Er is lesmateriaal beschikbaar van andere scholen die meedoen met DOEN IN.
  • Copyleft: je mag het lesmateriaal van Platform DOEN IN kopiëren en bewerken.
  • Je hebt nauwelijks lesboeken nodig.

De professionals van Platform DOEN IN bewaken de kwaliteit van de lesmaterialen en zorgen voor de coördinatie.

Kortom: met deze module maak je het leerling-volg-systeem van DOEN IN helemaal compleet. Hiermee profiteer je optimaal van de voordelen van Platform DOEN IN.

DE JUISTE LESMATERIALEN KOPPELEN AAN DE INDIVIDUELE ONTWIKKELING. Dit is GEEN DROOM MAAR WERKELIJKHEID!

Eén stagebureau, één lijn

Stage is dé manier om kennis en vaardigheden in de praktijk te oefenen. De stageperiode moet dan ook optimaal benut worden. Wij zorgen ervoor dat de stage-ervaring van de leerling nóg meer kans van slagen heeft. Hoe we dat doen? Zo:

  • Het invoeren van een schoolbreed kwaliteitsmodel voor alle stagevormen. Zo zorgen we ervoor dat er uniformiteit komt in de manier van begeleiden en beoordelen.
  • De leerling gaat praktisch aan de slag aan de hand van de portfoliomap of het LVS.
  • Er is een doorgaande leerlijn op één overzicht. Zo worden alle vak- of leergebiedoverstijgende doelen verdeeld en beoordeeld tijdens de lessen of de stage. Dit zorgt voor structuur in de beoordeling van de leergebiedoverstijgende doelen. Alle docenten weten wat hun taak is in de stage.

Door stages op de juiste manier te structureren en duidelijk te organiseren, kunnen docenten veel efficiënter werken en dus ook meer leerlingen begeleiden.

Ben je benieuwd of dit ook voor jouw school haalbaar is? Neem dan contact met ons op. Dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden.